Historie


Na počátku 90. let se automobilka Peugeot rozhodla, že kultovní model 205 novým modelem přímo nahrazovat nebude, neboť již prý tato třída subkompaktů (superminis) není zisková ani příliš užitečná. Předpokládalo se, že zákazníci sáhnou buď po menším modelu 106 (prodej zahájen 1991) nebo naopak po větším modelu 306 (prodej zahájen 1993), a tudíž mezera modelová mezi 106 a 306 (a absence následovníka 205-ky) nebude vadit.
Tato strategie však Peugeotu příliš nevyšla, neboť s ukončením výroby modelu 205 vzrostla prodejnost a popularita konkurenčních vozů - Fordu Fiesta a Volkswagenu Polo - zatím co prodeje Peugeotu klesaly. Peugeot tak musel přehodnotit svojí strategii, a začal vyvíjet nepřímého následovníku 205-ky - model 206.

Peugeot 206 Ačkoliv tento nový model nesl označení 206 jakožto následovník modelu 205, někteří kritici tvrdí, že se měl tento model jmenovat spíše 207, neboť mezi staršími X-06 (např. 106 z r. 1991, 306 z r. 1993 a 406 z r. 1995) a mezi 206, jejíž prodej byl zahájen až roku 1998 je příliš velký časový rozdíl.

Peugeot 206, vyráběný od 10. září 1998 doposud (a dle automobilky se bude vyrábět až do roku 2010), patří i přes svůj pokročilý věk mezi nejprodávanější automobily na světě - celkem bylo vyrobeno více jak 6,5 milionu vozů.